Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hitachi: Unowocześniajmy tradycję podróżowania koleją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
31-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Hitachi: Unowocześniajmy tradycję podróżowania koleją
fot. Hitachi Rail Europe, CC BY 3.0, commons.wikimedia.org
O rosnącym rynku europejskim, o spodziewanych zmianach demograficznych i ich wpływie na rozwiązania projektowe czy o możliwości współpracy z polskimi producentami mówił podczas Kongresu KDP Tomasz Pałaszewski z polskiej spółki koncernu Hitachi.

– W każdej dziedzinie doświadczenia lokalne są niezwykle ważne. Obrazują bowiem nasze przyzwyczajenia, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka – mówił podczas Kongresu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi Tomasz Pałaszewski, dyrektor ds. kluczowych klientów w Hitachi Rail GTS Polska. Podkreślał, że projektując tabor dla konkretnego odbiorcy, trzeba szanować miejscowe tradycje związane z podróżowaniem.

Kolej musi przystosować się do wożenia starszych pasażerów

– Żeby życie było łatwiejsze, a kolej była szybsza i wygodniejsza, do tradycji trzeba wprowadzać zmiany. Inaczej w pewnym momencie dojdziemy do swojego rodzaju muzeum – przekonywał. Producent ma więc bardzo uważnie analizować wszelkie uwarunkowania rynkowe w każdym z państw, do których Hitachi chciałoby dostarczać tabor.

Jednym z ważnych tematów mają być tu spodziewane zmiany demograficzne. – Zdajemy sobie sprawę, że w 2060 r., a więc pod koniec użytkowania kupowanego obecnie taboru, Polaków będzie o prawie 5 mln mniej. W miarę upływu czasu będziemy też coraz starsi: ok. 30% ludności Polski będzie miało powyżej 60 lat – wskazywał. Powinno to jego zdaniem znaleźć odbicie w przyjmowanych rozwiązaniach.

Europejski rynek taborowy z wieloma zamówieniami

Przedstawiciel koncernu odniósł się także do możliwości współpracy z polskimi producentami taboru przy realizacji ewentualnych zamówień dla tutejszych odbiorców. Ocenił, że w związku z udzieleniem przez PKP Intercity zamówień m. in. FPS-owi i Newagowi miejscowe firmy nie mają mocy przerobowych, by przyjmować dodatkową pracę. – Z naszych badań wynika, że pomiędzy 2019 a 2030 r. liczba jednostek jeżdżących po Europie wzrośnie o ponad 50% – przewidywał.

W związku z tym rynek pod kątem poszukiwania lokalnych współpracowników ma być zdaniem prelegenta trudny. – Każdy ma zajęcie – tłumaczył. Odbiciem tego ma być rosnący czas oczekiwania na kolejne dostawy realizowane przez europejskich producentów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Malinowski: PKP Intercity musi zwiększać podaż miejsc

Tabor i technika

Fryczkowski (Alstom): Możemy dostarczyć każdy typ pojazdów dla KDP

Tabor i technika

Zobacz również:

Hitachi stworzyło Shinkansena, teraz chce dostarczać pociągi CPK

Tabor i technika

Hitachi stworzyło Shinkansena, teraz chce dostarczać pociągi CPK

Łukasz Malinowski 14 marca 2025

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Tabor i technika

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Łukasz Malinowski 14 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Malinowski: PKP Intercity musi zwiększać podaż miejsc

Tabor i technika

Fryczkowski (Alstom): Możemy dostarczyć każdy typ pojazdów dla KDP

Tabor i technika

Zobacz również:

Hitachi stworzyło Shinkansena, teraz chce dostarczać pociągi CPK

Tabor i technika

Hitachi stworzyło Shinkansena, teraz chce dostarczać pociągi CPK

Łukasz Malinowski 14 marca 2025

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Tabor i technika

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Łukasz Malinowski 14 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5