fot. Hitachi Rail Europe, CC BY 3.0, commons.wikimedia.org
O rosnącym rynku europejskim, o spodziewanych zmianach demograficznych i ich wpływie na rozwiązania projektowe czy o możliwości współpracy z polskimi producentami mówił podczas Kongresu KDP Tomasz Pałaszewski z polskiej spółki koncernu Hitachi.
– W każdej dziedzinie doświadczenia lokalne są niezwykle ważne. Obrazują bowiem nasze przyzwyczajenia, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka – mówił podczas Kongresu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi Tomasz Pałaszewski, dyrektor ds. kluczowych klientów w Hitachi Rail GTS Polska. Podkreślał, że projektując tabor dla konkretnego odbiorcy, trzeba szanować miejscowe tradycje związane z podróżowaniem.
Kolej musi przystosować się do wożenia starszych pasażerów
– Żeby życie było łatwiejsze, a kolej była szybsza i wygodniejsza, do tradycji trzeba wprowadzać zmiany. Inaczej w pewnym momencie dojdziemy do swojego rodzaju muzeum – przekonywał. Producent ma więc bardzo uważnie analizować wszelkie uwarunkowania rynkowe w każdym z państw, do których Hitachi chciałoby dostarczać tabor.
Jednym z ważnych tematów mają być tu spodziewane zmiany demograficzne. – Zdajemy sobie sprawę, że w 2060 r., a więc pod koniec użytkowania kupowanego obecnie taboru, Polaków będzie o prawie 5 mln mniej. W miarę upływu czasu będziemy też coraz starsi: ok. 30% ludności Polski będzie miało powyżej 60 lat – wskazywał. Powinno to jego zdaniem znaleźć odbicie w przyjmowanych rozwiązaniach.
Europejski rynek taborowy z wieloma zamówieniami
Przedstawiciel koncernu odniósł się także do możliwości współpracy z polskimi producentami taboru przy realizacji ewentualnych zamówień dla tutejszych odbiorców. Ocenił, że w związku z udzieleniem przez PKP Intercity zamówień m. in. FPS-owi i Newagowi miejscowe firmy nie mają mocy przerobowych, by przyjmować dodatkową pracę. – Z naszych badań wynika, że pomiędzy 2019 a 2030 r. liczba jednostek jeżdżących po Europie wzrośnie o ponad 50% – przewidywał.
W związku z tym rynek pod kątem poszukiwania lokalnych współpracowników ma być zdaniem prelegenta trudny. – Każdy ma zajęcie – tłumaczył. Odbiciem tego ma być rosnący czas oczekiwania na kolejne dostawy realizowane przez europejskich producentów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.